كلمه مرد نظر را براي جستجو در اين وبلاگ وارد كنيد.تا جستجو شروع شود.

۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

به نوشته جام جم انلاين:7 دليلي که مانع حمله امريکا به ايران است

جام جم انلاين مينويسد:
به گزارش پرس تي وي آدام لوثر، عضو هيات علمي دانشکده نيروي هوايي آمريکا، از سياستمداران اين کشور خواسته است پيش از تصميم درباره حمله نظامي عليه ايران گزينه‌هاي زير را مورد توجه قرار دهند.

۱. ايران از قدرتمندترين ارتشي برخوردار است که امريکا در ده‌هاي گذشته با آن مواجه شده است.

لوثر تشريح مي‌کند ايران همانند گرانادا، پاناما، سومالي، هائيتي، بوسني، صربستان، افغانستان و عراق نيست که امريکا به آن‌ها حمله کرده است. وي مي‌افزايد در همه اين نمونه‌ها ارتش امريکا بر دشمني پيروز شد که توان رقابت با امريکا را نداشت.

وي همچنين خاطرنشان کرد، ارتش ايران کارآمد‌تر و توانمندتر است و پس از مشاهده نزديک به يک دهه جنگ در عراق درک مناسبي از تاکتيک‌ها و راهبردهاي امريکا دارد.

اين تحليل‌گر گفت، ايران در نبرد ساحلي مهارت دارد و شايد براي بستن تنگه هرمز براي مدت زماني کافي با هدف گرفتن انتقام ويران‌گر اقتصادي از غرب، از توانايي لازم برخوردار باشد. رزمايش دريايي اخير نيروي دريايي ارتش ايران راهبرد روشني را به نمايش گذاشت که ايران به دنبال بستن تنگه هرمز است، حال آن که تلاش مي‌کند تا در صورت ورود کشتي‌هاي جنگي امريکايي به منطقه آن‌ها را غرق کند.

۲. برخلاف عراق، ارتش ايران و سپاه پاسداران ايران نخستين بار با ديدن نيروي زميني امريکا سلاح‌هاي خود را به زمين نمي‌گذارند.

لوثر در ادامه نوشت، نيروهاي ارتش ايران از جنگ‌هاي افغانستان و عراق آموخته‌اند که چگونه امريکايي‌ها را شکست دهند.

۳. وزارت اطلاعات ايران يکي از کارآمدترين سازمان‌ها اطلاعاتي در جهان است.

به نوشته اين استاد دانشگاه، اين وزارتخانه در 30 سال گذشته با موفقيت عناصر ضد ايراني را شناسايي و دستگير کرده است.

۴. جنبش مقاومت حزب الله لبنان مي‌تواند به ايران در صورت جنگ احتمالي اين کشور با امريکا، کمک کند.

اين تحليل‌گر سياسي تصريح کرد، اگر ارتش امريکا به ايران حمله کند، حزب الله با داشتن سه دهه تجربه نبرد با اسرائيل، ممکن است مجموعه‌اي از حملات متقابل را عليه مواضع امريکا آغاز کند.

۵. توانايي‌هاي سايبري ايران مسحور کننده و در حال افزايش است.

حمله به زيرساخت هسته‌اي ايران ممکن است موجب ارتقا حملات سايبري پايدار از سوي ايران برخلاف آن چه که تاکنون مشاهده کرديم، شود. ايران شايد داده‌هاي حياتي آمريکا در بخش‌هاي عمومي و خصوصي را هدف قرار دهد و به دنبال انتقام ويران‌گر، از کار انداختن سيستم‌ها و تخريب داده‌ها باشد.

۶. ارتش امريکا پس از يک دهه نبرد نظامي شديد اکنون مستحق استراحت است.

اين تحليل‌گر نظامي خاطرنشان کرد که جنگ‌هاي افغانستان و عراق چه آسيب‌هايي به سربازان امريکايي، خانواده‌هاي آنان و به تجهيزات ارتش اين کشور رسانده است.

۷. "حمله محدود" به ايران ممکن است به جنگي گسترده تبديل شود و آن‌گاه استراحت و تجديد قوا براي ارتش امريکا دشوار خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر خود درباره اين موضوع يا ساير موارد ديگررا در كادر زير بنويسيد.نظرات به تائيد نياز ندارد.وبلا فاصله منتشر ميشوند.