كلمه مرد نظر را براي جستجو در اين وبلاگ وارد كنيد.تا جستجو شروع شود.

۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

نواف فارِس: بشار اسد ممکن است از سلاح شیمیائی استفاده کند



نواف فارِس: بشار اسد ممکن است از سلاح شیمیائی استفاده کند

نواف فارِس، سفیر پیشین سوریه در عراق
نواف فارِس، سفیر پیشین سوریه در عراق

یک سیاستمدار بلندپایه سوری که به تازگی از حکومت بشار اسد جدا شده است در گفتگو با بی بی سی گفت: ممکن است بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در صورت نگرانی از سرنوشتش از سلاح شیمیائی استفاده نماید.

نواف فارِس*، سفیر پیشین سوریه در عراق در عین حال مدعی شد که برخی گزارشهای تائید نشده نشان می دهد که ممکن است رژیم بشار اسد پیش از این نیز از سلاحهای شیمیائی استفاده کرده باشد.
 سفیر پیشین سوریه در عراق، روز یازدهم جولای، از رژیم بشار اسد جدا شد و به مخالفان پیوست. وی بلندپایه ترین مقام سوری است که پس از اعتراضات مردمی از حکومت سوریه جدا شده و به مخالفان پیوسته است.
وی همچنین به بی بی سی گفته است که بمب گذاری های عمده در سرتاسر سوریه توسط دولت بشار اسد و با همکاری با نیروهای القاعده سازماندهی شده است.
نواف فارس همچنین متذکر شد که دوران حکومت بشار اسد به شماره افتاده است و این رژیم به زودی سقوط خواهد کرد اما بشار اسد آماده است تا «تمام مردم سوریه را از بین ببرد» تا خود بتواند در قدرت باقی بماند.
بر اساس گزارش بی بی سی، این سیاستمدار برجسته سوری تاکید کرده است که بشار اسد با مسالمت دست از قدرت نخواهد کشید و فقط با زور کنار خواهد رفت.
نواف فارس، در حزب حاکم بعث و دستگاههای امنیتی و سیاسی سوریه دارای مناصب مهمی بوده است. وی همچنین فرماندار چند بخش در سوریه نیز بوده است.
* Nawaf Farès
tags: اتمی - سوریه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر خود درباره اين موضوع يا ساير موارد ديگررا در كادر زير بنويسيد.نظرات به تائيد نياز ندارد.وبلا فاصله منتشر ميشوند.